Meistä

Manschettin Tarina
Vanha arabialainen sanonta sanoo: “Tarve on keksintöjen äiti”.
Huomasimme, että täällä Suomessa on selkeä, kasvava tarve tyylikkäille miesten pukeutumisen tuotteille, jotka ovat muuta kuin perus mustaa, harmaata tai tummansinistä. Kysyntä vain vahvistui sosiaalisen median ja globalisaation kasvun myötä, sillä miehet pääsivät muodin, tyylitajun ja persoonallisemman pukeutumisen makuun.
Suomalainen sananlasku taas sanoo: “Ahkeruus kovankin onnen voittaa”. Niinpä päätimme sukeltaa suomalaisen miehen pukeutumiseen ja lähteä uudistamaan sitä. Haluamme olla luomassa aidosti uutta pukeutumiskulttuuria suomalaisille miehille! Visiomme on olla yksi Suomen tunnetuimmista miesten vaatebrändeistä tyylikkäässä arkipukeutumisessa sekä erityisesti juhlapukeutumisessa.
Missiona Tyylivallankumous

Missiomme on tyylivallankumous. Haluamme vahvistaa ja kehittää suomalaisten miesten pukeutumiskulttuuria. Jotta jokainen voi olla tyylikäs omalla persoonallisella tavallaan.

Olemme jokainen yksilö ja niin on myös pukeutumisemme. Jokaisella on omat mieltymykset väreistä, tyyleistä, mukavuuksista, yksityiskohdista jne. Kokonaisen kauniin kansan miehet eivät saa olla tuomittuja pärjäämään vain muutamalla perusvärillä vuosikymmenten ajan vaan haluamme esitellä muitakin väriyhdistelmiä, jotka vahvistavat yksilön ja jopa koko kansan pukeutumiskulttuuria ja tyylitajua.
Tiedämme, että suomalainen mies on usein ujo ja ja hiljainen pukeutuja, mutta kiinnostunut pukeutumisesta. Hän kaipaa kädestä pitäen opastusta, melkeinpä insinöörimäisen oivalluksen ja kaavan, miksi tietty väri, tyyli tai yksityiskohta sopii hänen tyyliinsä, persoonaansa, työhönsä jne. Saadessaan aidosti kopin vaatetuksen syy-seuraussuhteesta hän syttyy ja on hyvin innokas oivaltamaan lisää! -Toki välillä lähtökohta alkaa tietoisuudesta siitä, miksi ylipäänsä pukeudutaan. Siinä vaaditaan taas vähän enemmän oivallusta! Ja sitä haluamme Manschettissa tarjota ihan jokaiselle suomalaiselle miehelle!
INFORMATIIVINEN ASIAKASPALVELU
Jätimme numerot ja voitonhimokkuuden taaksemme emmekä lähteneet myynti edellä rakentamaan Manschettia. Valitsimme informatiivisen asiakaspalvelun kaiken perustaksi ja myyntitapahtuman keulaksi. Näin keskitymme aidosti tavoitteeseemme, tyylivallankumoukseen.Panostamme aina informatiiviseen asiakaspalveluun ja kerromme mikä asiakkaalle sopii ja mikä asu olisi paras valinta kulloiseenkin tilanteeseen. Vaikkei asiakas ostaisikaan mitään, hänen kanssa sovitellaan ja pohditaan erilaisia vaihtoehtoja tulevaan. Näin asiakkaan oma henkilökohtainen pukeutumiskulttuuri ja tyylitaju omasta itsestään rikastuu ja hän saa siitä myös hienon kokemuksen, jossa aidosti pyrittiin löytämään parhaat mahdolliset vaihtoehdot juuri hänelle. Kuten esi-isämme sanoivat: “Ei oppi ojaan kaada, eikä tieto tieltä työnnä”.
LAAJA TUOTEVALIKOIMA
Toinen Manschettin peruspilari informatiivisen asiakaspalvelun lisäksi on tuotevalikoiman laajuus. Koska uskomme, että jokainen meistä on yksilö, pitää hänen myös näyttää siltä. Emme tarkoita, että meistä jokaisen pitäisi näyttää riikinkukolta ja kaikkensa antaneelta vaatetuksen suhteen. Vaan näyttää omalta hyvältä itseltään, samaan aikaan omalla tavallaan tyylikkäältä. On kyse sitten edustustehtävistä tai perustyöpäivästä, jossa kohtaa muita tai vain itseään. Toiveenamme on tilanne, jossa samoissa häissä ei kaikilla olisi samoja tummansinisiä pukuja, joissa jokainen on kuin toisensa kopio, parempi tai huonompi. Yritämme luoda jokaiselle asiakkaallemme mahtavaa tyylitajua omasta tyylistään ja sitä kautta rakentaa mitä parhainta asukokonaisuutta, jolla erottuu edukseen!
Manschett on suomalainen vaatebrändi, jonka intohimona on rikastuttaa markkinat hyvillä ja laadukkailla miestenmuodin tuotteilla. Tuotteemme valmistetaan vastuullisesti sertifioiduissa tehtaissa maailman laatubrändien rinnalla. Tehtaat ovat Euroopassa mm. Italiassa ja Turkissa. Materiaalit ovat pääosin Italiasta.
Tuotteet suunnitellaan Suomessa ja kehitetään jatkuvasti ottamalla huomioon miesten tarpeet ja toivomukset vaatteiden ja jalkineiden suhteen.