Meistä

MANSCHETTIN TARINA
Vanhan arabialaisen sanonnan mukaan tarve on keksintöjen äiti.
Huomasimme, että täällä Suomessa on kasvava tarve tyylikkäille miesten pukeutumisen tuotteille, jotka ovat muutakin kuin sitä tavallista mustaa, harmaata tai tummansinistä. Kiinnostus tyylikkääseen pukeutumiseen on vahvistunut sosiaalisen median ja globalisaation myötä, kun miehet ovat päässeet muodin, tyylitajun ja persoonallisemman pukeutumisen makuun.
Niinpä lähdimme rohkeasti luomaan miesten tyylimaailmaa, Manschettia. Päätimme sukeltaa suomalaisen miehen pukeutumiseen ja lähteä uudistamaan sitä. Haluamme olla luomassa aidosti uutta pukeutumiskulttuuria suomalaisille miehille!
Visiomme on olla yksi Suomen tunnetuimmista miesten vaatebrändeistä tyylikkäässä arkipukeutumisessa sekä erityisesti juhlapukeutumisessa. Suomalaisessa sananlaskussa ahkeruus kovankin onnen voittaa, ja Manschettin tie on kulkenut vuodesta 2017 koronavuosien yli tähän päivään, luojan kiitos.
MISSIONA TYYLIVALLANKUMOUS

Haluamme vahvistaa ja kehittää suomalaisten miesten pukeutumiskulttuuria, jotta jokainen voi olla tyylikäs omalla persoonallisella tavallaan.

Meistä jokainen on yksilö, ja myös pukeutumisemme on persoonamme jatke. Jokaisella on omat mieltymyksensä esimerkiksi väreistä, tyyleistä, mukavuuksista ja yksityiskohdista. Meidän kansan miesten ei pitäisi olla tuomittuja pärjäämään vain muutamalla perusvärillä vuosikymmenten ajan. Sen sijaan haluamme esitellä muitakin väriyhdistelmiä, jotka vahvistavat yksilön ja jopa koko kansan pukeutumiskulttuuria ja tyylitajua.
Tiedämme, että suomalainen mies on usein ujo ja vaatimaton pukeutuja, mutta silti kiinnostunut pukeutumisesta. Hän kaipaa kädestä pitäen opastusta, melkeinpä insinöörimäisen oivalluksen ja kaavan sille, miksi tietty väri, tyyli tai yksityiskohta sopii hänen tyyliinsä, persoonaansa tai työhönsä. Saadessaan aidosti kopin vaatetuksen syy-seuraussuhteista hän syttyy ja on hyvin innokas oivaltamaan lisää!
Toisinaan lähtökohta voi olla sen tiedostaminen, miksi ylipäänsä pukeudutaan ja mietitään omaa tyyliä. Siinä vaaditaan taas vähän enemmän oivallusta, ja sitä haluamme Manschettissa tarjota ihan jokaiselle suomalaiselle miehelle! Kuljemme Manschettissa kohti tyylivallankumouksen missiotamme tukeutuen kolmeen peruspilariin — informatiiviseen asiakaspalveluun, laajaan tuotevalikoimaan ja vastuulliseen tuotantoon.
LAAJA TUOTEVALIKOIMA
Aikaisemmin todettiin, että jokainen meistä on yksilö. Hänen pitää myös saada näyttää siltä. Emme tarkoita, että meistä jokaisen pitäisi näyttää riikinkukolta ja kaikkensa panostaeelta vaatetuksessaan. Ei, vaan näyttää omalta hyvältä itseltään ja omalla tavallaan tyylikkäältä, oli kyseessä sitten edustustehtävä tai perustyöpäivä, jossa kohtaa muita ihmisiä tai vain itseään.
Toiveenamme on tilanne, jossa samoissa häissä ei kaikilla olisi samanlaisia tummansinisiä pukuja ja jokainen olisi kuin toisensa kopio, joko hyvässä tai huonossa mielessä. Yritämme luoda jokaiselle asiakkaallemme mahtavaa ymmärrystä omasta tyylistään ja sitä kautta rakentaa mitä parhainta asukokonaisuutta, jolla erottuu edukseen!
INFORMATIIVINEN ASIAKASPALVELU

Jätimme numerot ja voitonhimon taaksemme emmekä lähteneet myynti edellä rakentamaan Manschettia. Valitsimme informatiivisen asiakaspalvelun kaiken perustaksi ja myyntitapahtuman kärjeksi. Näin keskitymme aidosti tavoitteeseemme, tyylivallankumoukseen.

Panostamme aina informatiiviseen asiakaspalveluun ja kerromme mikä asiakkaalle sopii, ja millainen asu olisi paras valinta kulloiseenkin tilanteeseen. Vaikkei asiakas ostaisikaan mitään, hänen kanssa sovitellaan ja pohditaan erilaisia vaihtoehtoja tulevaan. Näin asiakkaan oma henkilökohtainen pukeutumiskulttuuri ja tyylitaju omasta itsestään rikastuu ja hän saa siitä myös hienon kokemuksen, jossa on aidosti pyritty löytämään parhaat mahdolliset vaihtoehdot juuri hänelle. Sanotaanhan, ettei oppi ojaan kaada, eikä tieto tieltä työnnä.

VASTUULLISESTI TUOTETTUA

Manschett on suomalainen vaatebrändi, jonka intohimona on rikastuttaa markkinat hyvillä ja laadukkailla miestenmuodin tuotteilla. Tuotteemme valmistetaan vastuullisesti sertifioiduissa tehtaissa maailman laatubrändien rinnalla. Tehtaat sijaitsevat Euroopassa mm. Italiassa, Turkissa ja Espanjassa. Materiaalit ovat pääosin Italiasta, Englannista ja Ranskasta.

Tuotteet suunnitellaan Suomessa ja niitä kehitetään jatkuvasti ottaen huomioon miesten tarpeet ja toivomukset vaatteiden ja jalkineiden suhteen.

MANSCHETTIN ARVOT​

Manschettin arvojen perustana on hyvän jakaminen ympärillemme. Haluamme jakaa ja tuottaa muodin kautta hyvää niin yhteiskunnan kuin ihmisten hyvinvoinnin tasolla sekä Suomessa että tuotantomaissa. Meille on tärkeää olla aidosti ihmisystävällisiä eikä niinkään tuloskeskeisiä. Uskomme kestävään kehitykseen ja että siitä kertyy aineellista ja aineetonta hyvää ympärillemme. Manschettin tuotteiden koko syklin on oltava hyvä, eettinen ja vastuullinen. Jo tuotteen syntymästä lähtien aina ensimmäiselle, toiselle ja miksi ei kolmannellekin käyttäjälle asti tuotteesta riippuen. 

Emme osta lapsityövoimalla tai epäeettisesti tuottavien tehtaiden tuotantoa, hyvistä tarjouksista huolimatta. Emme vaikene asiasta vaan ilmaisemme mielipiteemme heille. Tuotteemme kestävät kulutusta ja aikaa, jolloin uusia ei tarvitse hankkia jatkuvasti. Haluammekin kannustaa asiakkaita välttämään tarpeettoman kuluttamisen ostokäyttäytymistä, koska emme halua kuluttaa maapallon resursseja turhaan. Esimerkiksi jos asiakkaalla on jo ennestään monta sinistä paitaa, asiakaspalvelussa pyritään informoimaan, että ei ole välttämättä tarpeellista ostaa lisää sinisiä paitoja ellei laita osaa paidoista kiertoon.

Toiveenamme on, että muutkin yritykset toimisivat vastuullisesti, jotta maailmassa olisi vähemmän eriarvoisuutta, köyhyyttä, päästöjä ja jätteitä. Vastapainoksi olisi enemmän rakkautta, tarpeellista ja kestävää tavaraa, puhdasta ilmaa ja puhtaampi ympäristö.